TRAVEL TIPS - De ruta per les principals ciutats del Brasil

Marien Riera, directora de contractació d'AVASA Travel Group, va participar a finals de novembre en un Fam Trip al Brasil organitzat per AVASA juntament amb la companyia aèria Tap Air Portugal i Brasil Sensations, receptiu de referència d'AVASA en aquest país. Riera va estar acompanyada per agents d’algunes de les agències associades d’AVASA i avui ens explica com va ser el seu viatge.

“Vam sortir de Barcelona amb destinació a l'aeroport Galeäo de Rio de Janeiro, amb la companyia TAP Air Portugal, membre de Star Alliance en un vol del qual destacaria, sobretot. la comoditat dels seients. Arribarem a Rio després de més de 10 hores de viatge, cansats però entusiasmats per conèixer la “Ciutat Meravellosa”, un dels principals centres econòmics, culturals i financers del país i coneguda internacionalment per les seves icones i paisatges, com l'estàtua del Crist Redemptor, una de les set meravelles del món modern.

Des de l'aeroport vam sortir amb autocar directament a un “xiringuito” de platja, on ens esperava un esmorzar fantàstic i un parell de massatgistes, per deixar-nos com a nous i poder encarar el dia tan complet que tenien preparat per a nosaltres. Després d’aquesta parada vam recórrer el centre històric de Rio per admirar el patrimoni del període colonial i imperial fins arribar a una de les principals escoles de samba. Allà ens van explicar el grandiós món del carnaval des de darrere de la cortina i vam poder tenir una experiència única disfressant-nos i aprenent una mica de samba en directe i brindant amb la que va ser la nostra primera caipirinha! Després de dinar ens traslladarem als nostres hotels, i acabarem el dia amb un passeig per les platges d'Ipanema i Copacabana i un magnífic sopar.

L'endemà sortirem a primera hora del matí amb jeep cap al parc Nacional de Tijuca, declarat Reserva de la Biosfera per la Unesco i que dia a dia ajuda a reduir la contaminació atmosfèrica d'aquesta gran ciutat. La reserva es troba de camí al turó del Corcovado, on al seu cim se situa la imponent estàtua de 30 metres del Crist Redemptor o més conegut com a Crist de Corcovado. Més tard vam fer una parada obligatòria al barri més bohemi de Rio de Janeiro; Santa Teresa, on vam poder conèixer una mica més de la gastronomia de la zona.

I ja de tornada, vam parar per poder baixar L'escala de Selarón, situada entre els barris de Santa Teresa i Lapa, adornada en tota la seva longitud amb més de 2.000 teules de pisa procedents de 120 països diferents i obra de l'artista xilè Jorge Selarón .

El nostre quart dia va començar amb una passejada pel mercat hippie d'Ipanema, des d'on sortirem cap a Pan de Azucar, que té unes vistes úniques de la ciutat, amb les seves muntanyes i platges. La pujada en telefèric va resultar molt interessant, a més de divertida. Esmorzarem al restaurant Coco Bambu, considerat el millor i més gran restaurant de marisc del Brasil. I després d'aquest gran dinar, unes cinc horetes d'autocar fins a arribar a Paraty, una ciutat preciosa fundada el 1667 i que sembla que s'ha quedat congelada en el temps.

A Paraty vam poder recórrer la badia que compta amb 65 illes i centenes de platges amb aigües color turquesa, i quina millor forma de descobrir-les, que capbussant-nos-hi i menjant en una platja davant del mar peix fresc, típic de la regió. També passejarem pel centre històric d’aquesta ciutat on la majoria de les construccions es conserven igual que quan es va fundar.

L’'última parada del nostre viatge va ser la ciutat més gran d'Amèrica del Sud, São Paulo, després d'un viatge per carretera que durà unes 4 hores. Encara que vam tenir poc temps per conèixer-la, vam poder fer una breu visita de la ciutat i del MASP (Museu d'Art de Sâo Paulo), abans de traslladar-nos a l'aeroport de Guarulhos per tornar a volar amb la companyia TAP de tornada cap a casa.

Durant la nostra estada a Brasil vam poder conèixer alguns dels hotels més destacats de les ciutats que visitarem, com el JW Marriot i Gran Sheraton Rio Hotel de Rio, La Pousada Porto Imperial de Paraty o Hotel Renaissance São Paulo, tots ells molt recomanables. Els nostres guies i acompanyants van ser genials i ens van fer gaudir, encara més, d'aquest viatge”.

Si a tu també et ve de gust explicar-nos el teu viatge o tens algun truc, consell o recomanació per viatjar comparteix-ho amb nosaltres i podràs ser el protagonista del nostre proper Travel Tips.

¡Comparteix a les teves xarxes!